BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Lilypie Kids Birthday tickers
Showing posts with label miim oh miim. Show all posts
Showing posts with label miim oh miim. Show all posts

17 May 2011

chill+relax=chillax

it was amazing day!!! so semalam kami berBBQ, mandi sungai n main uno. hehe. disebabkan duit production kami ada lebih, so kami create la diz small gethering. kalo buat untuk 5 orang tak syok kn? so kami pon pegi la beramai2 ngn group yg lain. hehe. so dpt la semua merasa bbq yg dimarinade oleh aku. hehe.

pukul 11 pagi kami gerak ke batangkali iaitu kampung halaman si faris.

muka xcited. nampak tak?? hehe

bila dah basahkan badan semua, mula la terasa lapar. kami cuba untuk hidupkan api.


inilah kami. include faris si photographer. hehe



disebabkan masa tak mengizin kan, kami sambung di hillpark iaitu rumah si epul.



sempat lgi bergambar. hehe

good friends are rare so when you find one treasure them like a gift, best friends respect you for who you are, not what they want you to be.

KBYE!!


Read more...

09 May 2011

bengkel penolong pengarah filem

hai, assalamualaikum. btw, selamat sihat blogger semua! dah lama tak update. bz memanjang. sekarang baru ada masa nak update. so skang nak cter pasal bengkel yg aku pegi kat finas 2 minggu lepas. bengkel mengenai penolong pengarah filem. so mmg impian aku untuk menjadi assistant director (AD). kalo practical pon aku akan apply untuk ini kot. tak pon PA, or PM. ok. bengkel ini adalah anjuran bersama FDAM (persatuan sutradara malaysia) dan juga FINAS. ramai gak la yg dtg. student dari upm, miim, aswara, lim kok wing dan juga upsi. ada juga yg independant.

1, mula-mula dapat banyak ilmu jugak melalui pencerah pertama iaitu mr. othman hafsham. bengkel mengenai tugas dan tanggungjawab seorang AD. banyak ilmu yang dipelajari. nak tau?? haa.. pergi sendiri. tu rugi kalo tak pegi. hehe.

after dat, makan tengahari. memang heaven la. HAHA kemudian masuk 2nd part. ceramah oleh aziz m. osman.

dia mula bercerita.

lihat lah betapa tekun nye audience lain.
tapi....

lihat lah kawan-kawan ku. mula2 buat pening2 lalat. tension je muka.
kemudian...





zzzzzzzzzzzzzz
selamat datang ke alam fantasi.
HAHAHAHA!!!

lain pula cerita dari kawan2 ku yang terpaksa berada di barisan hadapan akibat kekurangan tempat duduk.
biasanya jaguh kampung dalam pertandingan siapa cepat tidur.
namun terpaksa mencelik kan mata akibat berada di hadapan.
control macho katanya.
ignore mamat yg dah lending tu.
dia mamang sakit otot. pegi mana2 pon mmg dok cm tu. jangan marah azu. HAHA


tapi serius. memang leweh gila petang tu. abang aziz asyik bercerita tentang diri dia. sape tak ngantuk. kami dtg nak dengar seminar. bukan nak interview biodata. kebetulan plak semua lepas makan. hamikk kau! haha
sesi penganugerahan sijil kepada semua tetamu yang hadir.
eh eh, michael jackson lim kok wing lah.
hehe

KBYE!


Read more...

18 April 2011

study!


wahh!! exam week ye sekarang! sungguh menyedihkan apabila 3 paper dalam masa 3 hari berturut-turut.
paper petang pula tuh.
sungguh memalaskan.
so kawan-kawan, jom study semua!
jangan terasa diri kebal sangat n tak perlu study ye mimi.
jangan berperangai.
gudluck untuk semua.


Read more...

fairuz loy






siapa tidak kenal fairuz loy? seorang pengarah drama yang cukup terkenal. so semalam pegi interview fairuz loy untuk lengkapkn assignment untuk subject directing. tengok dari jauh da ketar kaki dah. muka bengis. tapi bila dah bercakap, sangat peramah. banyak ilmu yang aku pelajari dari dia.


untuk menjadi pengarah yang berkualiti, kita mesti kreatif, jujur dan ikhlas, dan hipokrit.


apakah perbezaan drama radio, teater, drama dan filem??


learn from experience-fairuz loy


Read more...

22 March 2011

sakit kepala

baru balik shooting.
shooting ape lagi?
pagi tadi dapat call dari my fren.
mintak tolong untuk jadi talent dorg.
watak ape?
jeng jeng jeng.
nanti kan kemunculanku dalam short film '1900'
sekarang sakit tekak n pening kepala akibat menjerit tak ingt dunia dalam scene tadi.
omaigosh!


Read more...

21 March 2011

BTS 'ILUSI' by MENTOL PICTURES

alhamdulillah. segalanya berjalan lancar. terima kasih kepada semua yang menjayakan pembikinan short film kami iaitu 'ILUSI' so ini adalah sebahagian gambar behind the scene. yang lain sila lihat di dalam facebook saya o. hehe


inilah heroin kami. memegang watak sebagai ARYANA.


haa.. itu adik saya bersama baby. idah kru tambahan. menjaga F&B. baby plak talent tambahan. berlakon sebagai adik ARYANA.

itu dia make up artist kita.

kru technician sedang menjalankan tugas.
day 1.





haaa.. mane kaki lelaki mana kaki perempuan?
empunya kaki: mimi, intan, toge. haha

adik ku comel. haha

ini aini keliwon memegang watak emak aryana.

scene 7, take 24, action!
scene paling susah. mak aryana banyak main niy.
hahaha






saya sayang adik saya.






winchester brother.


sempat lagi kami photoshoot. hehe

hero kami.

jyeah!!!




Read more...

18 March 2011

shooting

fuhh.
hari yang ditunggu2 sudah tiba.
shooting short film 'ILUSI' diz weekend.
gud luck MENTOL PICTURES.


Read more...

17 March 2011

mentol pictures


hye dude. so semalam pagi kami try shoot area kolej and try buat editing. so everything ok. kompiden la nak buat. dah tau mana yang patot buat. yang penting konti kena jaga. malam semalam pula kami dah selesai kan acara script reading+meting crew teknikal. alhamdulillah semua berjalan lancar. doakan kami ye rakan2.


haa.. ini lah pelakon utama short film kami iaitu hani dayana. dia berlakon sebagai watak ARYANA. seperti yang korg tau, dye niy best fren aku. mintak tolong dye untuk jadi talent kami. aku tau yang dye boleh berlakon dats y aku guna dye.

ini pula aini keliwon berlakon sebagai emak aryana. haaa. dye niy plak roomate aku. tengok je mcm tuh. tapi skali berlakon, pergh.. tapi kami terpaksa gunakan character makeup untuk menampakkan rupa dye lebih berusia.

yang ini pula afie berlakon sebagai razif. dye niy pulak kawan director aku iaitu azu. yang niy no komen sebabnya tak kenal sgt. hehe.

so, weekend niy kami akan start shoot. so, doakan kami semua berjalan lancar. AMIN.


Read more...

14 March 2011

ASSIGNMENT

akhirnya siap juga assignment VIDEOGRAPHY. buat photoshoot segala bagai. tapi last skali gambar petang tadi juga yang lulus. hampeh. so kat cni meh aku ajar sket tentang basic shot yang biasa digunakan. ekceli niy la gambar yang perlu dihantar esok selaku assignment aku. terima kasih tak terhingga kepada model murahan iaitu zaza selaku roomate aku. haha

LONG SHOT

MEDIUM SHOT

MEDIUM LONG SHOT

MEDIUM CLOSE UP

CLOSE UP

BIG CLOSE UP/EXTREME CLOSE UP

MACRO SHOT
location: pokok kat lot parking bawah umah

VERTICAL COMPOSITION
location: masjid negeri, kuantan pahang.

HORIZONTAL COMPOSITION
location: pavillion KL

DIAGONAL COMPOSITION
location: sungei wang

CURVE COMPOSITION
location: depan LOT 10


Read more...